Home » Klanten in beeld: Specialized

Klanten in beeld: Specialized

Specialized is een meer dan een gerenommeerd fietsmerk sinds 1974 zijn ze inmiddels een begrip in de fietsindustrie  .

Dat wordt en blijf je niet zomaar daarvoor is het belangrijk je processen op orde te hebben en te werken vanuit passie en commitment.

Onlangs bezocht technisch handels en advies buro j.j. bos b.v. het Specialized Service Center daar waar fietsen vanuit heel Europa voor service worden gebracht.

Een veel voorkomende handeling is een revisie van schokdempers wat periodiek voorgeschreven staat hiervoor heeft Specialized een “ruil” systeem.

Een klant kan diens schokdemper laten vervangen voor een gereviseerde variant tegen een vastgesteld tarief, kiest een klant voor het Specialized ruil systeem dan kiest deze voor kwaliteit.

Bij de Specialized dealers kan dit ingepland worden, op de dag van de werkplaatsafspraak ligt er een Specialized Packing Box met daarin een gereviseerd schokbreker systeem klaar, deze box is speciaal ontwikkeld opdat de kwaliteit tijdens transport vanuit het servicecenter gewaarborgd blijft.

In de Box zit het schokdemper systeem wat nauwkeurig gereviseerd is en getest. Het hele proces is gedocumenteerd, zo weet men wie en wanneer de revisie uitgevoerd heeft en is deze voorzien van een meet rapport van de Litem teststand.

Doordat er getest wordt op een Litem teststand is direct inzichtelijk of deze binnen de toleranties valt, en bij overschrijding van de toleranties direct herleidbaar is waar in het systeem de fout zit.

Bij dit Suspension Service Station staat een dubbele opstelling van de Litem Dyno aangestuurd door een RTC 9000 controler en speciaal geschreven software van Engin-Lab het apparaat werkt op luchtdruk en een drukmeter, het computermodel maakt een grafiek waarmee de kracht wordt uitgezet tegen de slag. De uitkomst wordt vergleken met een gemiddelde waarde waardoor bepaald kan worden of de demper of vork op de juist manier functioneert.

Testen maakt dat ieder systeem voldoet aan de strikte kwaliteitsnormen daarom is de klant altijd gegarandeerd van een optimale rijbeleving.

test to improve j.j. bos b.v.